Coraz częściej dochodzi do kradzieży pieniędzy z kont bankowych przez Internet. Często przez pomyłkę czy nieostrożność można stracić duże pieniądze. Jedną z najpopularniejszych metod w ostatnim czasie są nieautoryzowane transakcje, które zdarzają się chociażby w tak dużych bankach jak Bank Millenium. Samą nieautoryzowaną transakcją jest każdy przelew bez wiedzy i zgody posiadacza konta bankowego. Poprzez przejście dużych banków, jak chociażby Millenium, w znacznej mierze do internetu, częstotliwość takich zdarzeń się zwiększyła. Co zrobić w wypadku, gdy nastąpi kradzież z konta w Banku Millennium?
Nieautoryzowane transakcje– jak najczęściej dochodzi do zdarzenia?
Pomimo, że Bank Millennium podobnie jak inne duże banki, posiada coraz nowsze metody zabezpieczeń przed hakerami czy innymi oszustami, to jednak do teraz nie stworzono odpowiednej metody ochrony przed nieautoryzowanymi transakcjami. Do takich transakcji dochodzi najczęściej, jeśli dane posiadacza rachunku bankowego zostaną przejęte przez nieupoważnione do tego osoby.
Nieautoryzowane transakcje mogą być zarówno dokonywane przez internet- poprzez wykorzystanie danych do elektronicznego konta bankowego Banku Millenium czy też dokonywanie zakupów internetowych z użyciem danych karty płatniczej. Dochodzi do nich również poprzez wykorzystanie instrumentów płatniczych, które zostały zagubione i nie zabezpieczono ich w odpowiedni sposób.
Ponadto coraz częściej dochodzi do kradzieży danych przy użyciu czytników zamontowanych na bankomatach, jak również przy wykorzystaniu linków przesyłanych drogą mailową czy SMS-ami.
Należy o tym pamietać, aby nie narazić się na scenariusz, którego skutkiem będzie kradzież z konta w Banku Millennium. Przede wszystkim warto być ostrożnym i w przypadku jakiejkolwiek wątpliwości zadzwonić na infolinię z pytaniem czy np. bank chciał się z nami kontaktować.
Kradzież z konta w Banku Millennium. Co robić?
Pierwszą czynnością po zorientowaniu się, że na rachunku bankowym w Banku Millenium pojawiła się nieautoryzowana transakcja, powinno być zgłoszenie takiej transakcji do banku. Ponadto, jeśli został zagubiony instrument płatniczy, również należy jak najszybciej dokonać jego blokady, aby uniknąć transakcji bez zgody właściciela konta bankowego. Bank Millenium pozwala na zastrzeżenie instrumentów bankowych przez aplikację czy przez infolinię.
Sam termin na zgłoszenie nieautoryzowanych transakcji wynosi 13 miesięcy od ich dokonania. Bank jak najszybciej dokonać zwrotu środków wyłudzonych w ten sposób. Najczęściej jest do koniec dnia roboczego, następującego po zgłoszeniu. Następnie Bank Millennium ma 15 dniowy termin na rozpatrzenie reklamacji. Bank natomiast często odmawia zwrotu środków, tłumacząc że są to transakcje autoryzowane i próbując obwinić płatnika.
Oprócz roszczenia do Sądu, można także wystąpić z prośbą o interwencję do Rzecznika Finansowego.
Kradzież z konta w Banku Millennium – kontakt z Kancelarią.
Jeżeli zostałeś oszukany przez przestępcę internetowego i chcesz odzyskać pieniądze z nieautoryzowanych transakcji – skontaktuj się z Kancelarią.
Nieautoryzowane transakcje
Kradzież pieniędzy z konta PKO BP