Wyłudzenie kredytu w Santander Bank Polska S.A. jest zjawiskiem nieobcym dla klientów owego banku. Posiadacze konta, ale również osoby niepowiązane z Bankiem Santander są narażeni na takie wyłudzenia. Oszustwa takie bywają zarówno poprzez posłużenie się naszymi danymi osobowymi i zawarcie umowy kredytu czy pożyczki przez internet, jak również poprzez zawarcie takiej umowy w placówce Banku. Druga z sytuacji jest jednak znacznie trudniejsza do dokonania przez oszustów. Do wyłudzenia internetowego wystarczą bowiem nasze dane, a instytucje kredytowe jak Santander Bank nie podejmują wystarczających procedur weryfikacji. Jakie działania  więc można podjąć, aby uchylić się od skutków takiego wyłudzenia?

Wyłudzenie kredytu w Santander Bank – jak może dojść do takiego zdarzenia?

W obecnych czasach nietrudno jest zaciągnąć kredyt w instytucjach kredytowych jak parabanki. Inaczej sytuacja wygląda jednak w tak dużych instytucjach kredytowych, jak chociażby Santander Bank. Dlaczego więc i tam dochodzi do wyłudzeń kredytu?

Po pierwsze weryfikacja danych przez internet bywa niekompletna, dlatego osoba posiadająca nasze dane osobowe z łatwością może zaciągnąć zobowiązanie kredytowe w naszym imieniu. Ponadto Santander Bank Polska już nie raz publikowało oświadczenia o podszywaniu się pod nich i dokonywaniu wyłudzeń. Pojawiały się tam tego typu sformułowania jak „Zarabiaj 10 000 euro z Santanderem na inflacji”.  Ponadto oszuści sami wyłudzają „w imieniu” banków dane osobowe, żeby następnie zaciągać kredyty czy inne zobowiązania. Dlatego tak ważne są weryfikacje tego typu kwestii bezpośrednio z Bankiem czy inną powiązaną z nami instytucją kredytową.

Oszust wziął na mnie kredyt – jakie można podjąć działania?

Co najważniejsze, należy pamiętać o czasie, w jakim podejmowane będą przez oszukanego działania. Im szybciej zostaną podjęte kroki, tym jest większa szansa na uchylenie się od konsekwencji takiego wyłudzenia.

Pierwszym krokiem jest zgłoszenie do banku reklamacji, w której wskażemy, że zawarta umowa kredytu czy pożyczki nie została przez nas zawarta. Wskazać tam należy, że oświadczenie o zawarciu umowy zostało zawarte przez osobę wyłudzającą dane, a nie przez oszukanego. Bank ma ustawowy obowiązek rozpatrzyć taką reklamację w terminie 30 dni.

Nie należy zapominać o złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa na policji. Policjant sporządzi protokół z zeznań oszukanego i podejmie czynności procesowe. W tym wypadku jednak trudno liczyć na pozytywny skutek takich działań. Jeśli chodzi natomiast o reklamację, to w przypadku jej nieuwzględnienia pozostaje jedynie najczęściej droga sądowa – poprzez wytoczenie powództwa przeciwko bankowi.

Wyłudzenie kredytu z Santander Bank Polska S.A. – kontakt z Kancelarią.

Jeżeli zostałeś oszukany przez przestępcę internetowego i chcesz odzyskać środki – skontaktuj się z Kancelarią.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem/am poinformowany/a, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania.

Nieautoryzowane transakcje Kradzież pieniędzy z konta PKO BP