Przestępczość internetowa staje się coraz bardziej powszechna i dotkliwa dla posiadaczy kont i innych produktów bankowych. Oszuści są coraz sprawniejsi, gdyż z konta mogą zniknąć całe zgromadzone przez nas środki, a jeszcze dodatkowo możemy zostać z kredytem zaciągniętym bez naszej woli i wiedzy. W zasadzie w każdym banku jesteśmy narażeni na taki nieciekawy scenariusz. Kradzież środków z konta ING Bank Śląski, Bank Millennium czy Alior Bank – co robić w takiej sytuacji i jakie przysługują prawa poszkodowanemu?

Kradzież pieniędzy z konta ING Bank Śląski i innych banków – jak działają oszuści?

Pierwszym z popularnych oszustw polega na wysyłaniu fałszywych smsów. Ostatnimi czasy stosuje się metodę na BLIKa. Poszkodowany otrzymuje wiadomość, że ktoś przesłał mu przelew na telefon. W celu uzyskania pieniędzy należy kliknąć w podany tam link, który prowadzi do fałszywej strony logowania do banku. Jeżeli podamy tam swoje dane, to oszuści uzyskują dostęp do naszego konta. Skutki takich okoliczności mogą być opłakane.

Drugą z esemesowych metod jest fałszywa informacja o tym, że ktoś próbował włamać się na nasze konto i należy zmienić hasło. W tym celu w wiadomości jest odpowiedni link, który pozwoli nam na dokonanie tej czynności. Oczywiście taka strona to podróbka. Podanie tam informacji o logowaniu powoduje, że stają się one znane osobom, które planują kradzież naszych środków. Największym problemem jest fakt, że smsy od oszustów łudząco przypominają te prawdziwe od banku. W nazwie nadawcy widnieje bowiem np. ING. Taki sms pojawia się w telefonie w standardowej konwersacji i nie da się odróżnić, że nie został wysłany przez bank.

Banki informują o takich praktykach, lecz nie są w stanie zapobiec tego typu oszustwom. Po pierwsze, przypadku takiego zdarzenia należy jak najszybciej powiadomić policję i bank,. Po drugie, w celu odzyskania środków należy zwrócić się do banku z odpowiednim żądaniem. Ostatecznie, w przypadku odmowy i nieuznania reklamacji pozostaje tylko droga sądowa.

Kradzież pieniędzy z konta bankowego – kontakt z Kancelarią.

Jeżeli zostałeś oszukany przez przestępcę internetowego i chcesz odzyskać środki – skontaktuj się z Kancelarią.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem/am poinformowany/a, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwość ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania.

Nieautoryzowane transakcje
Kradzież pieniędzy z konta PKO BP