Przestępczość internetowa to zjawisko, które staje się coraz większym problemem. Mimo, że banki starają się zabezpieczyć swoje i klientów interesy, to codziennie dochodzi do różnego rodzaju prób kradzieży pieniędzy z kont internetowych. Część z nich jest niestety udanych. Wyłudzenie pieniędzy przez internet w Alior Bank to kolejna metod, które stosują złodzieje w stosunku do klientów tego banku. Na czym polega sposób działania przestępców i co zrobić, gdy dojdzie do kradzieży pieniędzy z konta?
Jak zaczyna się wyłudzenie pieniędzy przez internet w Alior Bank?
Nikt nie jest w stanie przewidzieć, że akurat odebrany telefon stanowi próbę dokonania przestępstwa. Doskonale wiedzą o tym oszuści, którzy potrafią sprawnie wykorzystać fakt, że akurat robimy zakupy czy cieszymy się z urlopu. Wyłudzenie danych logowania w Alior Bank zaczyna się właśnie od kontaktu telefonicznego z numeru infolinii, gdzie rzekomy pracownik banku informuję ofiarę, iż właśnie dochodzi do próby kradzieży jego środków z konta. Konsulat zadaje szereg pytań dotyczących sposobu korzystania z bankowości internetowej, faktu czy przekazywaliśmy komuś dane logowania oraz innych kwestii związanych z kontem użytkownika. W ten sposób złodziej stara się uśpić czujność rozmówcy i legitymować siebie jako konsultanta z banku. Dodatkowo wskazuje na rzekomą awarię i brak możliwości dokonania zabezpieczenia środków przez bank.
Fałszywy pracownik banku informuje, że w celu ochrony pieniędzy został założony rachunek techniczny, gdzie należy przelać zgromadzone środki, a ten rachunek stanie się rachunkiem bieżącym. Aby uspokoić ofiarę, oszuści wysyłają maila łudząco podobnego do tych wysyłanych przez Alior Bank. W wiadomości znajduje się umowa rachunku bankowego i wszystkie związanie z tym dokumenty. Następnie konsultant prosi o przelanie pieniędzy na ten rachunek. Oczywiście wskazane w mailu konto jest fałszywe i środki tam przekazane natychmiast zostają wypłacane. W ten sposób ofiara traci swoje zaoszczędzone pieniądze.
Wyłudzenie pieniędzy przez internet w Alior Bank a reakcja banku.
Po zorientowaniu się, że zostaliśmy oszukani, należy zgłosić to w banku oraz udać się do najbliższej jednostki policji w celu złożenia zawiadomienia o przestępstwie. Konieczne jest też wezwanie banku do zwrotu środków wskazując, że padliśmy ofiarą oszustwa. Dodatkowo warto wskazać, że transakcje dokonane były wykonywane w dobrej wierze w celu ochrony środków, a nie wzbogaceniu złodziei. Stąd też transakcje nie były przez nas autoryzowane. Dotychczasowa praktyka banków pokazuje, że tego typu roszczenia nie są uwzględniane. Banki twierdzą, że użytkownik świadomie dokonał transakcji i je autoryzował, co znajduje potwierdzenie w zapisach na rachunku bankowym. W związku z czym osobie oszukanej pozostaje jedynie droga sądowa.
Pomoc w odzyskiwaniu skradzionych środków z rachunku bankowego. Kancelaria adwokacka Katowice.
Jeżeli zostałeś oszukany przez przestępcę internetowego i chcesz odzyskać środki – skontaktuj się z Kancelarią.
Czytaj także: Kradzież pieniędzy z konta PKO BP Wyłudzenie kredytu przez internet – co robić? ING – kradzież z konta Oszustwo na akcje Orlenu Oszustwo bankowe na zdalny pulpit